قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

آب‌نبات رژیمی کاهنده اشتها توسط پژوهشگران مشهدی تولید شد

  • کد خبر: ۱۷۶۴۷۶
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
آب‌نبات رژیمی کاهنده اشتها توسط پژوهشگران مشهدی تولید شد
رییس مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران این مرکز موفق به تولید آب‌نبات رژیمی به وزن ۲ گرم برای کاهش اشتها شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسن رخشنده روز شنبه پیرامون آخرین اقدامات علمی صورت گرفته در مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی این دانشگاه افزود: این آب‌نبات رژیمی قبل از غذا خورده می‌شود، به این صورت که قبل از هر وعده غذایی یک عدد آبنبات مکیده می‌شود و درصد زیادی از مصرف هر وعده روزانه را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: مدارک طرح تولید آبنبات رژیمی در اختیار تهران قرار گرفته تا مجوز تولید این محصول صادر شود.

رییس مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین پژوهشگران این دانشگاه با همکاری فعالان حوزه صنعت و کارخانه سجاد دارو، قرصی از گرده زنبور عسل جهت درمان ناباروری مردان تولید کردند، دارویی که موجب افزایش تعداد اسپرم و افزایش قدرت باروری می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پیگیر مجوز‌های تولید داروی ناباروری مردان هستیم، گفت: مشابه ایرانی این دارو وجود ندارد و نمونه خارجی آن هم در برخی از کشور‌ها وجود دارد، اما این محصول بی‌مانند بوده و تحقیقات صورت گرفته در این خصوص نشان داده که با اثرپذیری بیشتری همراه خواهد بود.

رخشنده افزود: محصول دیگر تولید شده در این مرکز تحقیقاتی، داروی «لیپودان» برای درمان سندروم متابولیک و کاهش قند و چربی خون بوده بوده که پروانه ساخت آن گرفته شده است و هم‌اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی ادامه داد: تولید شیاف «انفیتوواجک» برای درمان عفونت‌های زنانگی از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->